Sinds juni 2009 ben ik gaan twitteren, en nu vraag ik mij af wat het mij heeft opgeleverd?

Tot nu toe heb ik zo’n 200 tweets vertsuurd, heb ik ongeveer 100 followers en volg ik er bijna 200. Ik tweette in het begin wat voorzichtig, niet te persoonlijk en vooral gericht op het promoten van mijn weblog. Maar na verloop van tijd, en naarmate ik meer mensen volgde maakt ik ook kennis met het twitter discussies.

Zo deed en doe ik regelmatig mee met de netwijs discussie dinsdag (#netwijs) en dat levert toch vaak interessante discussies op die altijd weer keurig worden samengevat door de heren van netwijs.

Nu ik bijna 200 mensen volg merk ik dat het blogpromoten langzaam wegvalt, zelfs het bloggen wordt veel minder. Nu is het meer het vergaren van informatie geworden, naast RSS is twitter daar dus uitermate geschikt voor. En wat de toekomst brengt……?

Ik heb het vermoeden dat twitter nog lang niet uigegroeid is en dat het overstappen van Hyves naar TMG nog wel wat nieuwe twitteraars gaat brengen. Daarnaast nog de invloed van acties als die van Youp. Ook dat zal veel meer twitteraars opleveren.