Ik zit nogal met een aantal zaken in mijn maag, en ondanks mijn eigen digitale vaardigheden en recent behaalde ict-coordinator opleiding, kom ik er niet uit.

Ik vindt het mijn taak om mijn collega’s verder te brengen op de digitale snelweg. Ook al omdat wij over een jaar naar een nieuw gebouw gaan verhuizen. ( nou ja nieuw, een leuk 2e handsje, van een oud mbo-tje geweest en altijd binnen gestaan) In dat nieuwe gebouw gaan naar alle waarschijnlijkheid touchscreens hangen. Daar ben ik blij mee maar er bekruipt mij ook een grote angst.

Ik heb een aantal digitaal redelijk vaardige collega’s (niet erg veel) en een groot deel digitaal gehandicapte collega’s. Ze zijn erg lief maar snappen niet veel van de digitale wereld. Natuulijk kunnen ze mailen en zo nu en dan een digitaal formuliertje invullen maar vaak wordt met de mooiste vragen geconfronteerd. Hier een top 3:

  • Hij doet het niet……… (wat doet hij niet????)
  • Ik typ steeds mijn wachtwoord in maar het lukt niet (caps lock)
  • De computer gaat wel aan maar ik zie niets. (beeldscherm staat uit)

Met deze collega’s wil ik toch graag de uitdaging aangaan.

Tot nu toe heb ik met diverse zaken ge-expirimenteerd. Een ict-nieuwsbrief, dit weblog, diverse mailtjes met allemaal leuke links en handige tips. Maar weinig respons helaas. Nu ga ik in samenspraak met mijn directeur tijd steken in de klassenbezoeken en kijken waar behoeften en lancunes liggen. Ik ga ook regelmatig mijn opwachting maken in de bouwvergaderingen waar ik zaken ga toelichten. so far so good… zou je zeggen.

Toch ben ik ervan overtuigd dat onder de lezers van dit weblog zeer veel  ervaringsdeskundigen zitten, en daar hoop ik dan ook tips van te krijgen. Met name op het gebied van enthousiasmeren zoek ik nog handige tips, films sites linkjes etc.

Dus @trendmatcher, @karinwinters, @M_Masselink, @kajrietberg, @marathonkeje, @flikkie, @henkheurter, @michelboer, @_arjen, @EddeBu en vele anderen kom maar op! Ik ben er klaar voor.