Nu eens geen berichtje over ict of aanverwante maar iets persoonlijks.

een willekeurige blokker

Gisteren was ik bij s’lands grootste duizenddingen winkeltje en kocht daar een normaal huishoudelijk item. Het waren doodnormale stofzuigerzakken.

En uiteraard, story of my life, waren het de verkeerde, dus kon ik vanmiddag weer terug om te ruilen. Zoon 4.5 en zoon 1.5 in de winterkleren gehesen en naar de plaatselijke oranje B.

Daar aangekomen even het artikeltje ruilen en daarmee klaar, dacht ik. Niets is minder waar. Eerst moest het artikel teruggenomen worden en vervangen worden voor het nieuwe artikel. Dat snap ik wel want dat is voor inventaris doeleinden handig. Maar, en nu komt het, ik moest mijn volledige antecedenten invullen. Naam, adres, postcode, en zelfs telefoonnummer moest ik prijsgeven. En daarna zelfs ondertekenen, toen was er ook nog ruimte voor de handtekening van de bedrijfsleider.

Op mijn vraag waarvoor dit nodig was gaf de cassiere aan dat dit was om fraude van het personeel re voorkomen. Ik gaf aan dat ik dit allemaal niet ging invullen omdat ik mij afvroeg wat Big B. verder nog met die gegevens gaat doen? Daar zou niets mee gebeuren en als ik het niet in wilde vullen was het ook goed………….