Een tijdje geleden reageerde ik, zonder al teveel na te denken, op een tweet van @vincente. Als gevolg daarvan mocht ik vanaf zaterdag 29-1 de Nokia N8 testen.

Nu ben ik niet gehinderd door enig specifieke kennis van Symbian^3, zoals @vincente  vroeg maar ik ben wel nieuwsgierig genoeg om dit te proberen als verstokt nokia gebruiker. Voordat ik de N8 kreeg heb ik even vooronderzoek gedaan op internet en daar kwamen de nodige reviews al voorbij. ( mobile cowboys , techradar en portablegear )

Ik was al gematigd enthousiast, niet op de laatste plaats omdat ik, als leerkracht, mij eigenlijk geen smartphone kon of wilde veroorloven. Ik had hier en daar al het een en ander gezien bij vrienden en kennissen, die voornamlijk Iphones bezitters waren, en kon niet wachten om uitgebreid te gaan testen.

Nu een kleine week later ben ik in tegenstelling tot @mennospiro, best wel enthousiast. Natuurlijk heb ik hem pas en moet ik nog veel meer testen maar hij doet wat hij belooft. Waar je over kan vallen is de “traagheid” van het systeem, of misschien het nokiaans installeren. Maar dat was voor mij al bekend en het valt eerlijk gezegd wel mee. Wellicht als je anders gewend bent is het aanpassen.

Net als de app-store van Apple heeft nokia zijn ovi-store waar meer dan genoeg apps zijn (veel ook gratis) om te installeren.

 Ik gebruik hem voornamlijk thuis en op school via wifi en dat werkt prima. Volgens mij een sterke antenne want als ik ermee buitenloop en ga zoekn naar beschikbare netwerken, pikt hij de een na de ander op. Dat geeft daarbij ook aan hoe open sommige mensen zijn. 3 op de 10 zijn zonder beveiliging!!!

Twitteren gaat prima, gelijk een foto meesturen is ook geen probleem.

Tot zover, er zal nog wel meer volgen. Hieronder de review van Vincent Evers.