Met veel plezier heb ik de afgelopen weken een nokia N8 getest. In het vorige bericht heb ik al wat positieve punten opgenoemd.

Maar aan alles komt een eind, hij mag weer terug naar Nokia. Nu kan ik de vraag om terug te geven  nog even negeren, ik wordt in de mail wisseling tenslotte consequent Ronald genoemd en ik heet natuurlijk gewoon Robert. Dus die Ronald kan ik niet zijn.😉

Uiteraard zal ik de N8 wel teruggeven, ik ben erg gezagsgetrouw en wil niet bekend staan als oplichter…. Toch zal ik hem missen, ik ben het gebruik gaan waarderen. De e-mail functie, de uitgebreide agenda en de vele apps waar ik mijn kinderen en mijzelf blij mee heb gemaakt. Maar is dat typerend voor de N8 of voor Nokia of voor symbian?

Ik denk het niet, ik kan overigens niet spreken uit ervaring omdat dit de eerste “smartphone” is die ik uitgebreid heb kunnen gebruiken. Maar gezond verstand zegt me dat het niet zoveel anders zal zijn. Diverse Iphone gebruikers om mij heen zijn lyrisch over “hun” apparaat en zo reageren ook de blackberry gebruikers.

Wat mij aantrekt is de veelzijdigheid van zo’n apparaat. Toch zal ik niet tot aanschaf overgaan.

Waarom niet….. Ach het ligt voor de hand, ik moet het zelf betalen. Ik ben geen veelvuldig beller of sms-er en heb dus momenteel een zeer voordelig sim-only abonnement zonder internet. Als ik een N8 of vergelijkbaar toestel zou willen ga ik veel meer betalen. En dat heb ik er nou eigenlijk niet voor over.

En of ik mijzelf daar mee tekort doe, ik denk het niet. Zolang ik in mijn beroep altijd de beschikking heb over een computer, en ik voor mijn werk niet op diverse plekken moet zijn, dan kan ik wel zonder. (google agenda, gmail, dropbox en evernote voldoen ook voor veel zaken)

En toch is een smartphone een zeer leuk hebbeding!

Zo genoeg hierover gewoon weer terug naar mijn oude betrouwbare nokia 6300. Lekker bekend, stalen behuizing die al een paar keer op de grond is gevallen en zelf al een dompeling in een bak water heeft doorstaan.

Overigens @vincente en @stellajansen, ik ben altijd in de markt om iets te testen.