Je hoort tegenwoordig steeds meer over het gebruik van Apps. De Iphone en de android telefoon raken steeds meer ingeburgerd. Veel kinderen hebben de beschikking over een smartphone met internetverbinding

Met deze telefoons is het mogelijk om diverse mini programmaatjes (software ofwel apps) te gebruiken die het leven aangenamer kunnen maken. Daarvoor heb je niet perse een duur telefoontje met een abonnement nodig. Een ipod (touch) of een tablet zoals de ipad of galaxy tab, kan ook heel goed gebruikt worden hiervoor. Er zijn natuurlijk ook goedkopere alternatieven. Zelf heb ik laatst een goedkope tablet gekocht bij intertoys die goed genoeg is voor het eerste gebruik. Voorwaarde voor dit alles is wel dat je beschikking hebt over wifi. En meestal heb je dat gewoon thuis, op school is dit ook vaak mogelijk.

Wat hebben wij er nu aan in de onderwijs praktijk? Volgens mij best wel veel, kijk maar eens naar de volgende links en filmpjes en voorbeeldapps:

Een aantal educatieve apps:

Ik ben benieuwd naar andere educatieve apps (iphone of android) die jullie mij kunnen aanraden. Leuke filmpjes over android zijn ook welkom, ik heb ze niet kunnen vinden.