Er is al veel over geschreven, scoop.it is de nieuwe manier om diverse sites en handige links onder de aandacht te brenegn. Ik ben er ook aan begonnen en heb inmiddels 2 Scoop.it pagina’s gemaakt

Hieronder volgt een beschrijving hoe je zo’n pagina makkelijk kan volgen. 

Het is namelijk mogelijk om een abonnemen te nemen op een pagina  en daardoor ontvang je bij elke verandering of elke nieuwe tip een mailtje. Heel handig want dan hoef je er niets voor te doen en komen de tips vanzelf jouw kant op.

De link naar mijn pagina staat hier als je op deze bladzijde komt dan zie je direct al wat tips staan.Rechtsboven staat een blauw rechthoekje met daarin het woord follow.

Als je daar op klikt kan je een drietal gegevens invullen. Als eerste “pseudo” dit is niet anders dan de naam waarmee je in je mailtjes aangesproken wil worden. Het maakt niet uit wat je invult, Gewoon je eigen naam voldoet wel. Daarna kan je een e-mail adres invullen, kies het adres wat je het meest geschikt vindt, dat kan een prive adres zijn of die van je werk. Als laatste moet je een cijfer/lettercode invullen om te bewijzen dat je geen robot bent.

Nu krijg je, hoplijk met enige regelmaat, de leukste en handigste tips vanzelf in je mailbox binnen. Naast “mijn” scoop.it met tips heb ik ook nog een scoop.it over mediawijsheid. Die vindt je hier.

Er zijn nog veel meer mensen bezig met  Scoop.it. Veel daarvan zijn interessant om te volgen:

Er zullen er nog wel veel meer volgen maar dit zijn wat mij betreft wel scoop.it pagina’s die veel nieuwe informatie zullen geven.

 Succes met volgen

Wil je zelf een scoop.it pagina maken dan kan je dat bij mij aanvragen ik heb 10 uitnodigingen te vergeven. Even een mailtje is voldoende.